9. Dochované části Titanicu
Ve vitrínách bylo několik předmětů, např. nýty z této lodi. Trup lodi byl potažen tisíci ocelovými plechy, které byly spojeny nýty. Jejich počet se odhaduje asi na 3 milióny nýtů. Byly přibíjeny ručně kladivem. Práci prováděl tým čtyř lidí, museli postupovat rychle, protože nýty rychle chladly. Pracovník nýtů nýt zahřál a hodil ho dalšímu, tzv. chytačovi. Ten nýt pomocí kleští umístil do otvoru v trupu a další dva pracovníci ho z vnější strany zatloukli na místo. Později bylo využito nové hydraulické metody nýtování. Díky tomuto rozdílu v práci mohly být některé spoje slabší než jiné.
Dalším artefaktem bylo lodní světlo. Tyto elektrické lampy osvětlovaly horní paluby Titanicu. Mnohé byly vybaveny kovovými síťkami, aby v noci jejich jasné světlo nemohlo zhoršovat viditelnost.
Velká montážní spona se pravděpodobně používala na palubě, stěžni nebo jeřábech.
Ozubené kolo se našlo v troskách na levoboku.
Na stavbě Titanicu pracovalo více než 10 tisíc lidí téměř tři roky, pracovali na stavbě trupu a vnitřní konstrukci lodi.
31. května 1911 byl Titanic spuštěn na vodu. Skluz byl namazaný 32 tunami loje a mýdla a nekladl lodi žádný odpor. Ačkoli už byl Titanic na vodě, nebyl zdaleka dokončen. Následovala instalace motorů, lodních šroubů, kotlů a 4 lodních komínů. Dokončení trvalo dalších 10 měsíců.